Picture
             Imorgon är det alla hjärtans dag!!

Att vara ledig nån dag så här mitt i veckan kan vara så mycket värt. Då kan man kanske tycka att det är en bra dag för tvätt och städ och annat trist, men istället prioriterade jag stallet med ridtur, stan med shopping och mat inköp och barnens alla hjärtans bakning. Städa och tvätta får bli en annan dag :)

I går var det fettisdag och det slank ner mer än en semla...mums! Jag var och hjälpte till på byagården i min hemby där det serverades bönor, fläsk, palt och semla. Full rulle hela dagen. Efter det passet var över så hoppade jag direkt i stallkläderna och åkte för att göra bort stallsysslorna och sen uppfräschning och redo för kvällsjobb.
När jag kom hem så var soffan extra skön, och så fick jag mig ett gott skratt när jag så tv programmet Maria & Mindy BFF, gud vilken skön böna hon är Maria Montazami.

I dag har jag haft en super härlig ledig dag. Barnen åkte som vanligt till skolan, gubben på jobb och jag till stallet. En kompis som inte ridit på ett antal år ville följa med på en ridtur idag.
Vi gjorde först bort stallsysslorna innan vi tog in hästarna och gjorde dem i ordning. Lilla Kajsa fick stanna hemma med fåren, medans vi tog en härlig tur i det sköna vädret.
När man inte ridit på några år så brukar kroppens muskler ge sig till känna, så jag antar att hon kommer att känna av dagens motionspass i morgon ;)

Efter ridtur och en kopp kaffe så blev det hem och vänta in barnen och sen iväg till stan. Moa behövde hitta sig ett par nya vinterskor, vilket inte var det lättaste nu när de börjat ta in vårkollektionen. Men vi lyckades!
Vi mötte även upp sonen Fredrik med flickvän, och strosade omkring på stan en stund och gjorde några rea klipp. Jag älskar att göra klipp :)
Innan vi lämnade stan så blev det en sväng på Kvantum för lite alla hjärtans inhandling. Fredde ska laga en speciell middag till sin kärlek i morgon så vi har lovat att "rymma hemifrån", och Moa ville baka hallon macarons. Moa och Linn ska även göra en hjärtan tårta i morgon som vi ska gotta oss i efter middagen.

Lite kalabalik blev det också under bakningen. Moa skulle mixa sönder sötmandel med mixerstaven och då klibbar det fast, så hon skulle "bara" peta bort lite och stoppar dit fingret samtidigt som hon råkar trycka in knappen....
Resultat: Ett ganska djupt snitt i fingertoppen och en lärpenning. Åkte förbi jobbet och fick mig lite strip plåster så jag kunde tejpa ihop det och sätta en finger tuta.
Nu är makaronsen just klara, så slutet gott allting gott :)

Go'kväll och på återseende och glöm inte att rå om era nära och kära imorgon <3

Picture
                   Vickan & Kenta

17/10/2016 08:11:11 am

Hej!
Jag heter Marianne och är föreståndare för Soldathemmet vid Livgardet. Regementet har en grupp med soldater som skall åka på utlandstjänst och vara borta i ett halvår. under tiden tänkte vi på Soldathemmet erbjuda deras hemmavarande partners/familjer på "Ledig Torsdag", dvs de kan komma till soldathemmet och få gratis middag (slippa laga) och det kommer också finnas barnpassning. Antingen kan man stanna och umgås med andra anhöriga eller helt enkelt få ett par timmars barnledigt. Kan vara välbehövligt när man är ensam 24/7! Nu behöver jag en bild till informationsbladet som jag håller på att skriva och undrar om jag får använda din nalle som vilar så skönt i alla hjärtan? Du kan kontakta mig på e-post [email protected] eller telefon 070-797 11 40.
Vänliga hälsningar,
Marianne

Reply



Leave a Reply.

    Överblick

    Jag som bloggar heter Lena, är 40+ nu, sambo och vi har fyra barn.
    Mina intressen är många, men det som bloggen i första hand kommer att handla om är livet på landet med hästar, får och allt vad som hör till.
    Om du tycker det är intressant är du välkommen att hänga med...

    Archives

    March 2013
    February 2013
    January 2013