Måste erkänna att det är kul att kunna se statistik för bloggen och min sida, och att det finns intresse. Antalet besökare ökar hela tiden, och jag blir lika förvånad varje gång, men samtidigt glad att det finns de som uppskattar och delar mitt intresse...tack alla läsare <3
Kan medge att jag inte är en fullfjädrad bloggare eftersom att jag inte hinner göra så täta inlägg som proffsen ;) men ha tålamod...den som väntar på något gott....

Jaja, veckan har flytigt på i sin vanliga lunk. Efter tolken så fick hästarna ett par dagars ledigt och bara mysa på i hagen. Lilla Kajsa åkte ju som sagt förra torsda'n, och Gnisten har deppat i hagen på dagarna. Men nu har det börjat vända och återigen så står han vid balen och tuggar igen...hö övervinner kärleken alltså ;)

Längesen jag red ut med båda hästarna samtidigt nu, men igår tog vi upp duo ridningen och det gick väldigt bra. Jag red Gnisten och hade Kenta i rep bredvid. Gnisten är duktig på att anpassa sin hastighet efter Kentas och är väldigt tålmodig, men i skritten är det som " haren och sköldpaddan" men är ändå nöjd. Gnisten visar tydligt för Kenta var han ska gå, alltså som nr två, och Kenta accepterar.
Det är skönt att det går att motionera på detta viset ibland, för det det kräver betydligt mer tid av en att rida båda två, och ibland vill tjejerna ha lite "ledigt" och det är fullt förståeligt.

Nu är det blidväder på dagarna men lite kallare nätter. Hästarna och fåren får vara ute längre på kvällarna, och fåren har hö i sitt fårhus nu där de kan gå in och bädda ner sig då de vill vara för sig själva en stund.

För ett par dagar sedan när jag var in på Ica i byn så blev jag tillfrågad om jag hade häst...Jo, svarade jag. Blev då tillfrågad om jag ville ha en låda med div rotfrukter och frukt...självklart!
Fåren är som tokiga i äpplen och potatis, så nu lägger jag det i deras krubba innan insläpp, så de springer in från hagen, för de vet vad som väntar.

Idag har Moa ridit Kenta, och tagit några skutt över ett hinder på gården. Han verkar i alla fall gilla att hoppa, så kanske de kan utveckla den biten till sommaren. Själv har jag longerat Gnisten idag, pigg och glad som vanligt.

Bjuder på några bilder från dagen, på världens snyggaste nordis med sällskap, och alla lika lurviga.

Tack och hej, och på återseende!



Leave a Reply.

    Överblick

    Jag som bloggar heter Lena, är 40+ nu, sambo och vi har fyra barn.
    Mina intressen är många, men det som bloggen i första hand kommer att handla om är livet på landet med hästar, får och allt vad som hör till.
    Om du tycker det är intressant är du välkommen att hänga med...

    Archives

    March 2013
    February 2013
    January 2013